Öğretmen çözüm üretmeli seçenek sunmalı

Öğretmen sorun taşıyıcı değildir. Öğretmen çözüm üretmek zorunda. Öğretmen bir olay için olası 5-10 farklı bakış açısını düşünebilmeli.

Çözümler üretemeyen öğretmen tek düze öğretmendir. Başarılı bir öğretmen değildir. Dahi öğrenciler yetiştirmek isteyen bir öğretmen bir olaya farklı perspektiflerden bakabilmeli. farklı açılardan görebilmeli..

Öğretmende empati yeteneği gelişmiş olmalı. Bu da sağ beynin gelişmiş olması ile alakalıdır.

İki öğrenci arasında sorun yaşandığında öğretmen her iki öğrenci açısından olaya bakabilmeli. Ve olayın sadece o an tetiklenen sorundan başlamamış olabilme ihtimalini düşünmeli geçmişi olabileceğini düşünmeli. O an sınıfta olanlarla dersle hiç alakası olmaksızın bir hafta önceden süre gelen bir sürtüşmenin devamı olabilir. Öğretmen ileri görüşlü ise bunları görür.

Ama tek düze öğretmen sadece o anda olanlarla ve özellikle kendi dersinde o an anlattığından kaynaklı zan edecek ve olay için tek seçenek sonacaktır. Evveli sonrası yoktur.

Ve sadece biri suçludur. Olarak görecektir. Derinlemesine yoklamayacaktır. Her iki tarafında suçu olabileceğini göremeyecektir.