14 yaşında bir kız çocuğu en sevdiği arkadaşıyla kavga edip, ondan ayrılmak zorunda kalmıştır ve giderek herkesden uzaklaşmaktadır.
Konuş
Anababa ya da yakın bir arkadaşı konuşmasına yardımcı olup, kızgınlığını dışa vurmasını ve hatta ağlamasını sağlayabilir. Çocuk artık hiçbir yere gitmek istemediğini, çünkü arkadaşını yeni arkadaşlarıyla görmekten korktuğunu itiraf eder.
Düşün
Bu aşamada konuştuğu kişiyle birlikte:
- bu kızla olan arkadaşlığı konusundaki tüm iyi ve kötü şeyleri bir liste haline getirebilir
- şimdi ne tür bir arkadaşlığa gereksinim duyduğunu düşünebilir
- okulda ya da çevresinde arkadaşlık etmek istediği başka kişilerin olup olmadığını düşünebilir
Harekete geç
Uzun süreli hedef: Gelecek döneme kadar yeni arkadaşlar edinmek Kısa süreli hedefler:
- haftada bir kez dışarı çıkmak
- kendini iyi ifade edebilme hakları posteri hazırlamak (Bak. Sayfa 121)
- rahatlama egzersizleri yapıp, dönem sonundaki partiye kadar cesaret toplamak.
Denetleme
Bir ay içinde tekrar konuşma
Ödüllendirme
Dönem sonu partisi için alınacak yeni bir giysi
ALIŞTIRMA: Problem çözme
• Yaşamınızda yüzyüze geldiğiniz üç önemli problemi liste halinde yazın. Her birinin yanına: a) Bu deneyimden edindiğiniz beklenmeyen pozitif bir sonucu ve b) bu problemlerden öğrendiklerinizi yazın.
• 5 aşamalı stratejiyi ya çocuğunuzun gerçekten yaşadığı bir probleme ya da bir gün yüzyüze geleceğini düşündüğünüz kuramsal bir probleme uygulayın.
Problemler,nasıl başa çıkacağınızı bilirseniz, iyiye kullanabileceğiniz fırsatlardır.
(Henry J. Kaiser)